20 Temmuz 2013 Cumartesi

Tansiyon, şeker, tirod ve reflü

Klasik hastane ziyaretlerinden birindeyim. İlaçlarım yazıldı, ilaçlarımı daha rahat alabilmek için rapor verildi. Bu rapora göre "tansiyon, şeker, tirod ve reflüm" var. 36 yaş için önemli başarı. Şaka mı yapıyorum ciddi miyim ben de bilmiyorum. Yüzümde hafif bir gülümseme, sarkastik bir durum. 
Aslında tansiyon ve şeker ilaçları kilomdan dolayı veriliyor. Hala tansiyon hastası olduğumu kabul etmiyorum, geçmişte değerlerimde düzelme olmuştu kilo verdiğimde. Umudumu koruyorum. Şeker de limit değerler arasında çok şükür. Beklemediğim yerden gol yedim, tiroidden ki tiroid çalışmazsa metabolizmam yavaşlar. Şimdilik metabolizmam iyi çalışıyor ama doktor bir sene kullanmamı istedi. Bu fazlaca didaktik giriş ile görüyorum ki bir kaç tek yazdığım çeşitli hastalık isimleri ;)
Çok klişe ve banal olmakla beraber çok gerçek bir sözdür ki "sağlıkla ilgili bir durum varsa diğer herşey önemini kaybeder".
Çok olumsuz bir tablo çizmemek gerek her zaman her yaşta insan kendisi ve sağlığı için birşeyler yapabilir. Oldukça ileri yaşlarda kilo veren bir sürü insan var örneğin.
Korkutucu olan sizi direk öldürmeyecek ama dikkat etmeniz gerekecek ve ölene kadar ilaç kullanmanıza sebep olacak hastalıklara yüzleşmek. Burada yüzleşmek önemli, kabullenmek tehlikeli olabilir. Oldu da bitti maşallah deyip daha çok salmamalı. Yüzleşmek neler yapabileceğini düşünüp harekete geçmeye fayda sağlar. Bu sebeple kendimi bugün sakin hissediyorum, yapabileceklerimi biliyorum ve gayret etmeye hazırım. 

1 yorum:

yeliz dedi ki...

Kilo verdiğinde düzeleceğini biliyorsun
Hiçbir şeyi kabullenmek zorunda değilsin
Hiçbir gıda senin sağlığından, çocuk sahibi olma ihtimalinden ve geleceğinden daha rahatlatıcı olamaz. Ve hiçbir gıda senin sağlığın elden gittiğinde sevdiklerinin üzüntüsünü hafifletecek kadar önemli değil.
Bunları telefonda konuşurken söyleyemedim etraf kalabalıktı ama ne olur hiçbir şeyi kabullenme hele hastalık ve kiloyu hiç!
Canım arkadaşım öperim