24 Temmuz 2013 Çarşamba

“Senin kilo verme hızına hayranım”

Başlıktaki sözler diyetisyenime ait J bu sözleri bir haftada 1 kilo verdiğim için söyledi. Ne var bunda demeyin, yediklerimi yazıyorum sadece 5 günü yazarak gittim, bir de bir pilav maceram oldu okuyan varsa hatırlar ;)
Bu yaşıma kadar çeşit çeşit doktor, diyetisyen girdi hayatıma eheh
Elif hanım kadar geri dönüş yaşadığım olmadı. Evet blogu yazmazsam şüphelenin, bir kaç hafta geçer dönmezsem diyetisyene de gitmiyorum demektir.

Her defasında güler yüzle karşıladı beni, en güzel sloganı „yarın yeni bir gün Elvan“. Kesinlikle!!
Uygulayamadım bugüne dek o ayrı ama hedefim bu.
Yani bir anda kendini kaybetip bir tencere pilav yiyip kendini cezalandırmak yerine, ertesi gün kalkıp” bugün yeni bir gün, aynı enerjiyle devam edebileceğim“ demek. Ama tabi bu bir bahane de olmamalı. Zor iş sağlıklı beslenmek, özellikle hayatınızda bu istikrar hiç olmamışsa ince bir çizgide yürünüyor. Yaşamayan bilmez, neden çok yediğimizi anlamaz. Olay birkaç kilo fazlalığı değil çünkü, genel bir yeme bozukluğu. Bu sebeple destek almak faydalı oluyor. Kişisel deneyimlerime göre hastanede çalışan bir diyetisyene gitmek çok faydalı, yanında da endokrine görünülmeli. Ama kendinizi iyi hissettiğiniz biri olsun desteğiniz. Bazen Elif hanıma terapi yaptırıyorum :) beni henüz kovalamadı. Kilo veriyorum alıyorum kaçıyorum geri geliyorum sonra yine kaçıyorum birkez kızmadı güler yüzüyle „hoşgeldin, bu sefer daha çabuk döndün“ dedi.
Sert tavırlar bana göre değil, tebi bu şekilde motive de olabilirsiniz. Önemli olan ihtiyacınız olan desteği bulmak. Belki bir arkadaşınız, belki bir blog :) , belki sadece kendiniz, günlüğünüz. Sadece bilin ki yalnız değilsiniz, yalnız değiliz..
Bu arada çok teşekkür ederim Elif Hanım, iyi ki tanışmışız.

PS: Resme bakıp evleniyorum zannetmeyin, beğendiğim kıyafetleri eklemek istiyorum zaman zaman. :)

1 yorum:

yeliz dedi ki...

Dün akşam kitap kulübünde tamamen farklı konuşardan konuşurken kendimizle ilgili neden rahat değilize geldik
İnsanların önce bir farkındalık yaşaması gerekiyor
Sorunuyla yüzleşmesi lazım geliyor sonucunu çıkardık
Eğer o büyük harflerle yazan şeyin ne olduğunu tespit edebilirsek ondan kurtulmaya çalışır sonunda hayatımızda değişiklik yapabiliriz sonucu çıkardık. Aramızda bir psikolog da vardı bu arada:)
Mesela benim özelimde bu büyük harflerle yazan şey sorumluluk yani ben bence fazlasıyla sorumluluk duygusu altında eziliyorum. Bunu tespit edince yarın bütün sorumluluklarını devredemiyorsun ama en azından önlem almaya başlıyorsun.
Sana insanlar ağır konuşabilir seni sarsabilir veya tamamen yumuşak bir yaklaşım sergileyebilir inan ki hiçbirinin önemi yok. Sen kendin hayatındaki büyük harflerle yazılı o "şeyi" bulup çıkarmalısın bu senin üzerine düşen ilk görev. Ve eğer bunu kendi başına yapamıyorsan terapi çok olumlu bir adım. Aramızda terapiye giden arkadaşlar vardı tamam konuları kilo değil başka bir şey ama çok faydasını görmeye başladıklarını anlattılar. Kendini açmak ama tamamen açmak yaralanacağından korkmadan açmak deşmek ve o "şeyi" bulmak gerekiyor. Umarım bu yolda elif hnın yardımını görürsün. Kucak dolusu sevgiler canım arkadaşım öperim