6 Ekim 2011 Perşembe

Diet tuzağı

Konumuz diet aslında ama dietimi dolaylı yoldan etkileyebilecek bazı değişiklikler var iş hayatımda. Serde yengeç burcunun deli gibi stabil olma, huzurlu olma hedefi olduğu için değişiklikler, yenilikler ilk anda tepki ile karşılanıyor ruhumda. Çok takıyorum çok.. Günlerdir içim içimi yiyor, ilk taşınan bölüm biz değiliz, ilk yönetici değişikliği bizim başımıza gelmiyor. Aslında köklü değişikliklerin güzelliği bir süre sonra ortaya çıkar. Geçmişte de değişikliğe cesaret ettiğimde mutlu olduğumu gördüğüm durumlar oldu. Çok şükür sağlığım yerinde, en azından 130 kilo olan bir insan için.. Ciddi bir derdim yok. Ama gel gelelim en ufak bir sıkıntıda aklıma gelen ilk tepki yemek yemek. Daha çok yemek yemek. Hatta burnumdan gelene kadar, çatlayana kadar yemek böylece sadece mideme odaklanmak.
Şuan ailemin yanndayım, en büyük şansım çünkü annemin yanında kendi evimdeki kadar çok yiyemiyorum. Biraz ufak kaçamağım oldu bugün ama abartmadım.
Tabi dikkatli olmam gerek yarın ayrılıyorum ve daha tehlikeli bir yere gidiyorum. 5 yıldızlı bir otelde personel toplantımız var. Bende stres yaratan yöneticilerim, söylemeyi planladıklarım ve üstüne bir de sunumum var.
Kesinlikle yemeğe sığınmamalıyım. Aynı istikrarda devam etmeliyim. Off bu haftasonunu atlatırsam önemli bir sınavı da atlatmış olacağım.
Eminim bir çok kişinin başına geliyordur diet yaparken. Tam başlarız dikkat etmeye birinin doğumgünü olur pasta gelir, evde en sevdiğiniz yemek olur, arkadaşlarınızla en sevdiğiniz restorana gidersiniz.. Mutlaka bir sınavla karşılaşırız ve geçmek zor olur. Bu yüzden çoğu Pazartesi diete başlarız ama haftasonunu göremeyiz.
Bu sebeple içimizdeki gücü bulduğumuz anda başlamalıyız diete, doğru beslenmeye.. Belki bir Çarşamba akşamı, Cuma öğleden sonra. Önemli olan karar verdiğimiz anda uygulamaya başlamak ve küçük sınavlarda kalsak da bir sonraki öğünde devam etmek. Çok zor özellikle "Ammaan bozdum zaten bir de tatlı yiyeyim" duygusuna kapılmamak çok zor. Ben yapamadım; belki şuandaki kilom kadar verdim yıllar için de ama daha çoğunu hep aldım.
İlk kez 95 kiloyu gördüğümde şok olmuştum vee 133'e kadar çıktım.
Şuandaki hedefim kesinlikle 60 kiloya inmek değil. Herşey sırayla, küçük hedefler koymak gerek hayatta. İlk hedefim 140 olmamaktı bu sebeple paylaşmak istedim. Kendi başıma bahaneler bulabiliyorum, şuanda bile kendimi çok güçlü hissediyorum. Yeliz'in ve Müjgan'ın ve Leylak dalının ve Fadiş'in ve Alev Ertürk'ün ve Mariposa'nın ve Nilberk'in desteğiyle.. Okumayı istediğiniz, okuduğunuz, izlemeye katıldığınız ve yorumlarınızı paylaştığınız için çok teşekkür ederim. Kendimi çok mutlu hissettim, iyi hissettim.. :)

5 yorum:

mariposa dedi ki...

Ee canım hepimizin az-çok kiloyla sorunları var. Biz sana destek verelim sen de bize önayak ol :)

Ben de hamilelikten dolayı yuvarlanarak yürüyorum, bu iş bitsin en kısa sürede sana katılıcam inşallah.

Fatma dedi ki...

Elvan, harikasın, bir kere isteklisin ve istediğin gibi amacına adım adım ulaşacaksın, buna emin ol. Dediğin gibi bir gün eğer saptıysan diyetten ertesi gün daha sıkı uy kurallara, evet kurallar, ben hep böyle dedim, bizde yasaklar hep çiğnenmek içindir ama bu sefer çiğnemedim. Herkesin kilosu kendine fazla gelir şöyle söyleyeyim 80 kg ile başladım şimdi 64.4 kg dayım artık durdum. Mayıstan beri yediklerime dikkat ediyorum. Bende de psikolojime göre yemeğe özellikle tatlıya sarılma eğilimi vardı ama doktor beş yıla kalmaz şeker hastası olacaksın vücudun alarm veriyor dediğinde insülün bağımlısı olmamak için diyete başladım. Sana tavsiyem diyetisyenin söylediklerine harfiyen uyman ve kaçamak yaptığında nasıl tedbirler alman gerektiğini iyice öğrenmen. Yürüyüşü ihmal etme yavaş yavaş da olsa merdiven kullanmaya çalış, fazla kilosu olanlar kısa zamanda daha fazla kilo verebiliyorlar, kendine inan ve ilk koyduğun hedefte alacağın bir kıyafet seç kendine ben bunun içine gireceğim de, motivasyon iyidir. Çok fazla (iş dışında) kokteyl, yemekli davet gibi etkinliklere katılmanı tavsiye etmem, ben gitmedim yoldan çıkarıcılar. Yemem gerekenleri de akşam hazırlayıp iş yerinde yedim. Sana destek olacağız, tam gaz devam durmak yok ama stres olmadan. Ben de balık burcuyum, alışkanlıklara açık bir burç hatta bağımlılık derecesinde ama istediğinde oluyor işte, inanç önemli kendine inan önce:)

Fatma dedi ki...

Konuşmak içini dökmek her zaman iyi gelir, ben kardeşimin eşiyle diyete başladım o benden biraz daha kiloluydu ama yaşı gençti yirmili yaşlarda kilo vermek daha kolay oluyor tabi. O 16 kg verdi şimdi daha mutlu, hafifledi bir kere. Bu diyet boyunca ve hala devam ediyor telefonlaştık gün içinde neler yaptığımızı anlattık birbirimize, canımız tatlıyı çok çektiğinde tarifler uydurduk, unsuz şekersiz kek mesela sana da veririm tarifini, hatta blogumda olması lazım dur bakayım. Sevgilerimle:)

Adsız dedi ki...

elvan hanım bu iş ciddi bir motivasyon işi öncelikle. öyle bir tatlı yedim nasılsa bozuldu, 'hayde gidelim haydee..' temposuyla koyvermek yok. tam tersi bir tatlıyı hakkettim demekki bu akşam 15 dk fazla yürümeyi de hakkettim diye düşünmelisiniz bence.. ertesi gün kaldığınız yerden aynen devam. benim bu yıla kadar hiç kilo problemim yoktu 1 hafta aç kalsam 2kg veririm moddaydım ne oldu? tahmin edeceğiniz gibi 30a yaklaştıran her yıl süreci tamamen değiştirdi. evlendikten sonra aldığım hızlı kilolarla son 6 aydır uğraşıyorum. ama dediğiniz gibi hedef önce minik 5 kgdı, verdimmi evet verdim ama 3 kg olsun yılmadım. şimdi vücudumun kiritik nokta kilosundayım 2 kg hedefim buna bayağı bi zorluyorum :) 1 aşağı 1 yukarı.. ama 2 haftadır günde 1 saat platese başladım işten çıkınca öyle zorki. şuanda kilo vermedim ama sıkılaştığımı hissetmeye başladım. 2 günde yürüyüş ekledimmi süper olacak :) 1 günü ekledim bile. birde siz tabi profesyonel yardım alıyorsunuz ama ben 'mevsimlerden roma' blogunu takip ederek ciddi motivasyon kazanmıştım. daha önce bakmadıysanız bir renk olabilir hem daha önce bu yoldan geçenlerin azim hikayeleride var.. sizi destekliyorum, kurban bayramında kesinlikle ek kemere ihtiyacınız yok! (kalmayacak demiyorum yok!) sevgiler mercan..

Adsız dedi ki...

elvan hanım biz buradayız ama siz nerdesiniz mercan??