24 Nisan 2012 Salı

Beklentiler mi?


Yeni yeme düzenimde bugün 11. günüm. Kazasız bir şekilde bir haftamı atlattım, nice haftalar ve aylar ve istikrarlı yıllar diliyorum kendime :) Artık bu yaştan sonra severek kutlayacağım şey zayıf kaldığım yıllar olacak galiba (inşallah!!:)
Cumartesi dietisyenime gittim ve 2 kilo vermişim. Bir hafta için oldukça iyi bir sonuç olmasına rağmen itiraf ediyorum biraz moralim bozuldu. 134 kilo bir insan olarak en azından ilk hafta 3-4 killo vermeyi umuyordum. Çünkü geçmişte hep böyle olmuştu. Ancak günde 5000-6000 kalori alırken diete başlamıştım daha önce, bu sefer bir-iki aydır dikkat etmeye çalışıyordum.
Bunları yazarken bile aslında hatalı bir bakış açısı ile yaklaşıyorum. Verdiğim emeğin karşılığını aldığım için mutlu olmalıyken neden daha iyisi olmadı diye moralimi bozuyorum ki bunu küçük hedefler verdiğimi söylediğim biz zamanda yapıyorum.
Aslında bu durumlar da dietimizde karşılaşacağımız güçlüklerden biridir. Ne kadar, bir yol çizdiğimizi düşünsek ve bu yolda ilerlemeye çalışsak da, eskiden öğrendiklerimiz, yaşadıklarımız ve beklentilerimiz kafamızı karıştırabiliyor.
Bu sebeple Pazar günüm somurtarak, sürekli yatarak ve diet sınırlarımı zorlayarak geçti. Yok yok bozmadım, sınırlar dahilinde yedim ama sürekli bir şeyler yedim ve yatmaktan sırtım ağrıdı :)
Böylece bir gözlemim ve sonuç olarak iki yeni kararım oldu:
Hiç bir şey yapmadan bütün gün pinekleyerek geçirmek sıkıcı olduğunun yanında aslında yeni hayatımın düşmanı. Hiç bir şey yapmamaya niyetli olduğum günüm hiç bir şey yapmadan geçiyor. Aklım sürekli yemekte oluyor. Böyle günlerde mutlaka bir bahane ile dışarı çıkmaya karar verdim. Hiç bir planım olmasa bile spora gideceğim.
Sadece bir haftalık spor ile bile daha aktif bir insan oldum; evimle daha çok ilgileniyorum, otururken birşeylerle uğraşmak istiyorum.
Aslında diet ve sporla daha mutlu bir insan oluyorum ama bunu neden bırakıyorum, hiç bilmiyorum..

3 yorum:

Fatma dedi ki...

Çünkü spor alışkanlık değil ne bileyim hayatımızın içinde değil pek, hep içinde olsa zaten bu kilolarda olmazdık değil mi, bakıyorum çevreme zayıf insanları inceliyorum ya deli gibi yiyorlar ama hep aktifler ya da gerçekten doğru dürüst hiç abur cubur yemiyorlar. Benim için bir şeyler atıştırmak bir ihtiyaç illa bir şeyler yiyeceğim oturduğum yerde sırf bunu bırakmak için sıvı içeceklere dadandım, diyet kola, diyet soda ve bol miktarda kahve ama ama tatlandırıcı muhakkak koyuyorum çünkü tatlıyı seviyorum:)
Sana başarılı bir diyet dilerim ve sporun hayatında hep olmasını:)

Fatma dedi ki...

Suyu ihmal etme:)

yeliz dedi ki...

elvancım,
ben yapamıyorum ama yapabilmek isterdim. Vakit buldukça yürümek. Açık havada, tak kulaklıklarını at kendini sokağa. spor kadar randıman olmasa da havan değişir. biliyorum senin tembel hallerini katiyen boşlama katiyen evde yalnız oturma. öperim kocamanından:)