20 Nisan 2012 Cuma

Spor hocaları kilolu üyelerden neden haz etmez?

Uzun kilolu olma kariyerimde bir kaç spor salonu üyeliğim ve çok sayıda spor hocam oldu. Bu konuyu alınganlık olarak değil objektif bir gözlem olarak alınız :)
Spor salonlarında genellikle genç hocalar çalışır ve bu genç erkek hocalar kilo problemi olmayan güzel kadınların etrafında "bilinçli veya bilinçsiz" pervane olurlar. Kilo problemi olan bizler ise yardım alabilmek için fırsat kollamak zorunda kalırız. Yaşı çok genç olmayan hocalar biraz daha yardımcı olurlar ama salondaki etkinliğinizi artıracak bir ortam ne yazık ki oluşmaz. En bayıldığımda, birşey sormak için yakalamaya çalışırken, hocaların çok meşgul havalarına bürünüp favori üyesinin peşinden koşturmalarıdır.
Muhtemelen en önemli sebep güzel insanların hep dikkat çekmesi. Kişinin çok elinde olan bir davranış değil. Benim de tüm arkadaşlarım güzeldir, sevdiğiniz insanlar hep güzeldir.. Güzellikte sadece kaş gözle ilgili bir durum değil zaten. Dünya güzeli olduğu düşünülen kadınlar herkese güzel/çekici gelmeyebilir.
Ama itiraf etmeliyim ki filmlerde çok çirkin karakterleri seyretmeyi sevmem örneğin Recep İvedik serilerine tahammül edemememin bir sebebi de budur.
Spor hocalarını yargıladığım için yazmadım bu yazıyı, neden insan profesyonel iş hayatında içinden gelen duyguları bastıramaz merak ediyorum. Şişman insanlar toplum içerisinde bir çok tavra tahammül etmek zorunda kalıyorlar; bir çok şeyi görmemiş anlamamış gibi yapıyoruz. Kırılmadığımızı söylesek bile kırılıyoruz.
Tabiki yüzümüze kimse çok açık dille bir eleştiri yapmıyor, özellikle yetişkin olduğumuzda ama gözlerinde görebiliyorum. Şişman olmak beni diğer insanlardan ayıran bir özellik değil ama ne yazık ki Türkiye'de insan ve şişman insan ayrımı oluşuyor. Birçok konuda da böyle ikiyüzlüklerimiz var ne yazık ki..
Ne acıdır ki bakanlarımızdan biri şişman insanları zayıflamaya teşvik etmek için "şişko" diye çağırılmasını önermişti. Çocukken bana çok söylendi ama bir etkisi olmadı. Yani çok etkili bir tavsiye değil...
Konuyu biraz dağıttım ama, spor salonlarında, çocuklar, gençler, her yaştan kadınlar, erkekler olduğu gibi obez insanlar da var. Hatta şu iddiada bulunabilirim, spor salonlarında en altta obez kadınlar var, erkeklerle daha rahat iletişim kurdukları için belki bilmiyorum.
Şuanda yeni bir spor salonuna gidiyorum ve aynı davranışları burada da görüyorum, zamanla saldırılara, ayrımcılığa nasıl davranmamız gerektiğini öğreniyoruz.
Ben de kendi işime bakıyorum ve sadece gülüyorum.. 

6 yorum:

yeliz dedi ki...

doğru tespit. hemen her alanda dış görünüme çok önem veriliyor ama spor hocasının da işi bu kardeşim yuh yani o zaman podyum bacak makyözü olsaymış (evet böyle bir meslek var)
yorumlardaki kelime doğrulamayı kaldır yavrım kimse yorumun üzerine bir de zilyon kelime yazmak istemez:) ayarlardan yorum kısmına girmen gerekiyor sanırım.
öptüm

Adsız dedi ki...

Ridіculοuѕ quest there. What occurreԁ аfteг?
Thаnks!

my ωeblog ... seopressor version5

Adsız dedi ki...

Appreciating the time and energy you put into your website and detailed
information you present. It's great to come across a blog every once in a while that isn't the same unwanted rehashed information.

Excellent read! I've bookmarked your site and I'm adding your RSS feeds to my Google account.


Here is my homepage; DigitüRk Internet Giriş Paketi

Adsız dedi ki...

Thanks for sharing your info. I truly appreciate your efforts and
I am waiting for your next write ups thank you once again.



Also visit my homepage - digitüRk email Sadece

Adsız dedi ki...

I visit everyday a few web pages and websites to read articles, however this blog gives feature based content.


Feel free to visit my page - digitürk internet paketi

Adsız dedi ki...

Τhis page certainlу has all of the infoгmаtiоn and faсtѕ Ι wanted
about this subject and didn't know who to ask.

Here is my website Wordpress Plugin