28 Nisan 2012 Cumartesi

Sarı dolmuş işkencesi ve diğerleri


Birkaç gündür yorgunluktan ve yoğunluktan yazamıyorum. Ama sürekli olarak potansiyel yazı konularımı düşünüyorum bu sebeple aklım daldan dala gidiyor herşeyi paylaşmak istiyorum.

Sondan başlayarak..
Annecim burada, şirket Pazartesi zorunlu izin verince 4 gün evde yalnız kalmak düşüncesine dayanamadım. Hele geçen Pazar malak gibi yatıp, sürekli birşeyler yedikten sonra yalnız olmamaya karar verdim.
Antalya biletleri çok pahalı olduğu için sağolsun annecim geldi. İyi ki de geldi hem daha çok keyiflendim hem de deepfreeze deki yemeklerim bitmişti, hain evlat ben 4 günlüğüne gelen anneciğime hemen pişirmesini istediğim yemeklerin listesini verdim.
Aslında bu noktada bir tavsiyede bulunabilirim, diet yaparken en büyük sıkıntı sağlıklı yemekler hazırlamaktır.  Sizin için biri yemek yapabilirse muhteşem olur.
İlk tavsiyem sadece sizin değil tüm aile fertlerinin yeme düzenini değiştirmesi çünkü rejim bittikten sonra da aynı şekilde yemek yerseniz herşey boşa gidiyor ama hep beraber daha sağlıklı ama lezzetli ve porsiyon kontrollü yemeklere beraber geçerek diyet dönemini daha rahat atlatabilirsiniz.
İkinci tavsiyem teknolojiyi kullanmak yani deepfreeze. Zayıflamam için herşeyi yapmaya hazır olan annecim bana yemek yapmakla kalmıyor, yemekleri bir öğün olarak porsiyonlara ayırıp deepfreze koyuyor ki müthiş kolaylık. Pişirme derdi olmadığı için yemek saatim geç kalmıyor. Çok zaman yemeği beklerken bir sürü peynir ekmek yediğimi hatırlıyorum. Saklama ve dondurma koşullarına uyulduğu sürece yemekler taze saklanabiliyor. Kesinlikle tavsiye ederim.
Gelelim başlıktaki sarı dolmış hadisesine. Kilolu olmak çok zor biliyorsunuz hele aşırı kilolu olmak tam bir işkence oluyor bazen. Dar alanlarda, etraftaki insanları sıkıştırma stresi ile iki büklüm seyahat etmek sinir bozucu bir durum. Rahat edebileceğim tek yer var 3 kişilik koltuğun kapı tarafı çünkü bir kısmımı koltuk dışında tutup rahat ediyorum ama 8'de 1 ihtimal her zaman gerçekleşmiyor. Ön koltuk ise ne yazık ki iki kişi oturttukları ve ben oturduğumda kimse oturamayacağı, şoförle girilebilecek polemik, insanların bakışları vb ihtimalleri sebebiyle tercih ettiğim bir yer değil. Bu gereksiz stres sebebiyle 1.5 saat süren otobüsü tercih ediyorum çoğu zaman.
Yazarken bu durumun beni üzdüğünü farkettim, kendime çözüm ürettiğimi düşünüyordum ama çok kafama taktığım bir mesele olmuş. Yıllar önce üniversitede normal bir şişmanken bir otobüs yolculuğunda yanımdaki kadın "çok sıcaklık" yaydığım için beni yüksek sesle eleştirmişti çok şaşırmıştım ve üzülmüştüm. Ben de toplu taşımada tanımadığım insanlarla dokunarak oturmayı tercih etmiyorum ama kilolu insanlar o kadar da tahammül edilemez mi. İnanın biz daha çok strese girip üzülüyoruz, değmemek için belimiz, popomuz, bacağımız ağrıyor.
Neyse iyi tarafından bakarsak kendimi motive etmek için zaman zaman kilo verdiğimdeki kazançlarımı düşünüyorum, en azından bu stresten kurtulacağım, hakkım olan yerde rahat rahat oturabileceğim.
Bu konu dışında güzel şeylerden bahsedeyim biraz da; gayet iyiyim,  geçen haftaki bir günlük depresyonumdan sonra toparlandım amacıma tekrar yöneldim. Ne gerekiyorsa yapmaya devam edeceğim. Örneğin pek yapmadığım bir şey yaptım bugün: sabah kahvaltıdan önce spora gittim :)) bir saat spor yaptım ve keyifli bir kahvaltı yaptım. Anneciğimin gözleri yaşarmıştır eheh
Bu hafta hesapta olmayan bir iş yemeği sebebiyle hafta başında spora gidemedim. Pazartesi temizlikten perişan olup gidemedim tam Salı giderim derken hoop Kumkapı.. İlk defa gittim çok enteresan bir yer %90 yabancılar vardı.Mezelerden ufak porsiyonlarda tattım ve balık ızgara olduğu için başarılı bir yemek oldu. Vee ballı kaymaklı gelen meyve tabağının yüzüne bile bakmadım. Bu haftaki ilk başarımdı..
Çarşamba ve Perşembe spor beni çok yordu neden bilmiyorum. Eve gelip bayılıp uyudum ve yazamadım bloga. Çok derin kaliteli uykular başladı spor sayesinde yaşasın! Ama Perşembe servisi kaçırdım, saatimi bile kuramadan uyuyakalmışım. Geçen hafta bu kadar yormamıştı spor enteresan.. Umarım enerjim yükselir.

Evimde mis gibi kokular var sipariş ettiğim yemekler pişmeye başladı :))

Hiç yorum yok: