18 Mayıs 2012 Cuma

Yalan dünya

Var.. Aşk da var. Yaz da var, güz de var şu hayatta, saz da var, caz da var haz da var.. Hüzün de var, dert de var,  var da var. Konuya yalan dünya ile girdim ama bugün diziyi seyrederken 2 gündür hissettiklerimi özetlediğini düşündüm.
Almanya'da kaldığım kısa dönemde göz yaşının biraz rahatlamaya yaradığını ama çözüm olmadığını, sadece zaman kaybı olduğunu farkettim. Tabiki benim için, sürekli melankoliye kapılmaya, kararlarından vazgeçmeye herşeyi bırakmaya meyilli olan benim için.
Herşeyi bıraktığım, çok da hafif olmayan depresyon dönemlerinde bile üzüldüğüm konular için kendimi paralama süresini kısa tutmaya çalıştım. "Tamam, 1 gün ağlaşıp somurtabilirsin ama sabah gereğini yapıyoruz"
Neden duygusala bağladığımı merak eden olursa bunun olacağı belliydi. :))ne kadar konumuz diyet ve sağlıklı yaşam olsa da konuşmaya, kendimi ifade etmeye başladığmda duramayacağım ve direk düşüncelerime geçeciğim belliydi. Sanırım son günlerde duygularımla fazla yüzleşmeye başladım çünkü damlalar tam çıkışta bekliyorlar :)
Çok gülmekten korktuğum gibi çok ağlamaktan da korkarım aslında çok gereksiz derin düşünüp hissettiğim ve sürekli kafamda tuttuğum için Allah'ın gücüne gitmesinden korkuyorum. Ama aslında olacakları engellemek bugünün meselesi değil. Kaderi bir tarafa bıraksak da şuanda yaşadığımız herşeyin temelini atalı çok oldu. Hatta süprizlerin de, hatta eskiden yapılan hataların, alınan kararların ceremesi de daha önce belirlendi.
İyi ki bu haftasonu ailemin yanına gelmişim. Çok şükür çaresi olmayan birşey değil zaten iş güç ile ilgili, sağlık değil.. Güç vermeye yatıştırmaya çalışıyorum, fena da değilim, başarılı olmadım değil farklı bir bakış açısı kazandırmakta. Ama bugün enerjim yerlerdeydi, yüz mimiklerimi bile oynatamadım.
Aslında can sıkıcı durumun içinden biraz başımızı uzatsak daha salim kafayla olumlu tarafından bakabiliyor insan ama canım bir süre kafamı kaldırmak istemedi. Ama işte hayat aslında bir sürü sayıdan, hesaptan oluşan denklemeler içeriyor. Takkeni eline alıp hesaplayıp, planlayıp yapman gerekeni yapacaksın. Kitapta dediği gibi canın istemiyorsa da iradeni kullanarak yapacaksın.
Önemli olan bir arada olmak birbirine destek olmak, Allah yol gösterecektir. Eskilere değil yeni hedeflere odaklanmak en güzeli ki hedefim direk geldi bugün :))
Çok yakın bir arkadaşımın 4-5 ay içerisinde evleneceğini öğrendim, bu mutlu haber içimi ısıttı :) şimdiden ne giyebilirim diye düşünmeye başladım. Bir ara terminim oldu böylece, diyorum ki elbise için erken mi, bir pantalon bluz mu giysem :))
Netice olarak Nil'le başladım görümcesi ile devam edeyim :)
"Bir çaresi bulunur, elbet yarın
Yeniden yaşamanın
Bir çaresi bulunur elbet canım
Bi uyuyup uyanalım"
Sevgiler.. İyi geceler ;)

2 yorum:

ayak izleri-sevgi dedi ki...

ne kadar da güzel yazmışsın.. insanı en çok yoran iç hesaplaşmalarıdır.. hepimiz geçeriz böyle depresif durumlardan.. ayrıca "ağlamak güzeldir, dökülürken yaşlar gözünden sakın utanma" dizeleriyle bağlıyorum bu yorumu..
sevgiler..

yeliz dedi ki...

haassss gülayşeyi aramam lazımdı, of ya dün iğrenç bir gündü unuttum.
sertabın bu şarkısı bana hep gone with the wind filmini hatırlatır. scarlett zırlar zırlar sonra gözyaşlarını silip "şimdi uyuyalım yarın düşünürüz evet yarın bir çaresine bakarız" der. günlerce bir şeye kafayı takmanın anlamı yok. çözüm bul sonuca odaklan hallet! öperim yanaklardan